25 Eylül 2012 Salı

BOZBAŞ (IĞDIR)YEMEĞİ

MERHABALAR,HAYIRLI GECELER SEVGİLİ BLOGDOSTLARIM!
Oldukça uzun bir süre sizlerden ve bloğumdan uzak kaldım.
Biliyorum bu sefer arayı fazla açtım.İnşaallah unutulmamışımdır.
Bu süre zarfında Ankara,Erzurum,Iğdır,Ağrı illerinde bulundum.
Oralarla ilgili sizlerle paylaşmak istediğim resimler var.
Sırasıyla paylaşacağım inşaallah...
Öncelikle Iğdır'ın meşhur yemeği Bozbaş Yemeğin'den bahsetmek istiyorum.
Bu yemek daha önce bir televizyon programında tanıtıldı
 ve ilk defa orada gördüm,Doğrusu tadını merak etmiştim.
Yolumuz Iğdır'a düşünce bize de bu yemeği tadmak nasip oldu.
Bozbaş Yemeği için kullanılan malzemeler:
Koyun eti
Nohut
Domates
Zerdeçal
Lavaş ekmeği
(tek kişilik özel kaplar)


lavaş ekmekler bölünüp tabağa konulur ve üzerine yemeğin suyu dökülür .


 Daha sonra;


Tokmak yardımıyla nohutları eziyoruz  .


(Yemeğin orjinalinde lavaş ekmeğin arasına koyarak yeniliyormuş)
Farklı bir sunum ,farklı bir lezzet.....Doğrusu Bozbaş Yemeği
bana biraz ağır geldi.Ben sadece merak ettiğim için tadmış oldum.

4 yorum:

  1. çok değişik bir yemek ve yeme şekli,bana biraz ağır gelirdi herhalde,siz beğendiniz sanırım

    YanıtlaSil
  2. evet sevgili Feriha Ablacığım yemek biraz ağır fazla yiyemedim .Sadece tadmış oldum

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun şifa olsun inşallah
    gürbulaktan selamlar

    YanıtlaSil
  4. Bende gecengun bir tv programinda duydum bozbasi,merak ettmisdim lezzetini, demek ki hem yapmasi hemde lezzeti agir bir yemekmis ogrenmis oldum paylasim icin tesekkurler, selam ve sevgiler,,,

    YanıtlaSil