28 Nisan 2010 Çarşamba

DESTi KAPAMA

    Desti kapama Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde yapılan bir  yemektir.
Hafta sonu annemler ve anneannemler Ankaradan geldiler .
Birlikte  bu yemeği yaptık.
Malzemeler ise:
Orta boy desti
Arzu ettiğiniz ölçüde et (biraz yağlı olursa daha lezzetli oluyor)
Pul  biber,karabiber,tuz
3 adet kuru soğan
 Yapılışı:
Etleri  ceviz büyüklüğünde doğradık ,iyice yıkadıktan sonra baharatlarını da
ilave edip  karıştırdık ve destinin içine koyduk .Soyulmuş bütün haldeki
kuru soğanları destinin içine etlerin arasına koyduk .Destiyi ters çevirip
derince bir tencerenin içine  yerleştirdik.Etrafına biraz et parçalarından koyduk
bu şekilde etin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.Tencereye su koyup kapağını
kapattık.Etler yumuşayıncaya kadar pişirdik.Suyuna ise pilav yaptık Eskiden
desti özel kaplarda pişirilip etrafına pirinçler konulurmuş ve destinin etrafında
pilav pişirilirmiş.Pilavı ve eti çok lezzetli oluyor.Afiyet olsun.



12 yorum:

  1. hepinizin elinize sağlık, ilk olarak annende yemiştim pul biberli ve çok lezzetliydi, yöresel yemekleri unutmamak için yapmak yemek yedirmek ve yayınlamak lazım:)))

    YanıtlaSil
  2. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum.Harika bir yemek elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhaba harika olmuş testi kebabı, ellerinize sağlık. Sevgiler Nesrin

    YanıtlaSil
  5. ne kadar lezzetli olduğu görüntüsünden belli.resme baktıkça bakasım geldi.canım çekti doğrusu.hepinizin eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. birde bazı testi ile yapılan yemeklerde testi kırılıp,yemek öyle yeniliyor.yani her yapılışta bir testi kırılıp,ziyan oluyor.ama resimde gördüm,siz testinin içinden çıkarıyorsunuz ve testiyi kırmaya gerek kalmıyor.bu şekilde yapılışı çok güzel.

    YanıtlaSil
  7. oooo ellerinize sağlık,ne güzel bir yemekmiş,yöresel galiba.

    YanıtlaSil
  8. az önce yedik:)))) eline sağlık çok teşekkür ederiz, ALLAH bereketinizi artırsın,zahmet etmişsin A.E.O

    YanıtlaSil
  9. Harika bir tarif. Hayran kaldım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Haticeciğim ben bu yemeği geçen gün Samanyolu tv. de kızılcahamamı gösterirken gördüm eşim ve oğlum da bayıldılar yemeğe ancak evde nasıl pişirebilirim diye düşünürken sana gelmiştim tevafuk oldu görüverdim:) eline sağlık yüksek çömlek gibi bir kabım yok ama ufak tenceremsi bir kabım var ona koysam geniş ve derin bir tepsiye oturtup suyunu eklesem iyice pişince de suyuna pilavını salsam sence nasıl olur?:) en kısa sürede yapmam lazım düşününce bile canım istedi:))
    sevgilerimle Ahseni öptüm

    YanıtlaSil
  11. ya bu bildiğimiz kapama bu kızılcahamamın değil güdül yemeğidir...

    YanıtlaSil
  12. ankara Kızılcahamam çeltikçiye has bi yemektir erbabı yaparsa parlarlar yenir sade et değil kemikli etle kaburga kısmından daha süper olur..

    YanıtlaSil