27 Ekim 2010 Çarşamba

MERCİMEK KÖFTESİ

Yemeklerin yanında salata çeşidi olarak ,çay saatlerinde  de ikramlık olarak yaptğım
mercimek köftesinin
malzemeleri:
2 su bardağı mercimek
1-1.5 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 adet kuru soğan
5-6 sap yeşil soğan
maydanoz,yarım limon
sıvıyağ ,tuz,
pul biberi ve özellikle kimyon (göz kararı)
Yapılışı:
Kırmızı mercimeği tencereye koydum,üzerine iki parmak çıkacak kadar su ilave ettim.
Mercimekler pişince tencerenin altını kapatıp bulgur ilave ettim.Bulgur şişinceye kadar
 bekledim.Tavada sıvıyağı kızdırıp soğanları ilave ettim  bir süre sonra salçaları ilave ettim.
Sos kıvama gelince pişmiş olan bulgur ve mercimeğin içine sosu koyup iyice yoğurdum.
Daha sonra diğer malzemeleri de ilave edip karıştırdım ve sıkarak servis yaptım.
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. ben sanki bu köfteleri tanıyor gibiyim:))hatta yedim galiba:) çok da lezzetliydiellerin dert görmesin,annene de yap olurmu ?yerken beni hatırlayın, ALLAH tekrar yemeyi nasip etsin,SELAM VE DUA İLE

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun tekrar yaparım inşallah ,annemlere ve kayınvalidemlere yaptım
    onlarda beğendiler görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  3. ellerine, emeğine ve yüreğine sağlık
    gürbulak'tan selamlar

    YanıtlaSil
  4. cok gozal olmush alariza saglik

    YanıtlaSil
  5. afiyet olsun cok gozal olmush alariza saglik
    benda bu gun yapagam

    YanıtlaSil
  6. Olsa da yesem simdi!! Eksili eksili, acilicaciliiii, ohh mis gibi olmus, ellerine saglik canim!!

    YanıtlaSil